Advertisement

Raya kedua dimusim PKP 3.0





Awal Moha bangun harini. Buka youtube cari takbir raya.. termenung... terbayang wajah-wajah kesayangan yang telah pergi meninggalkan kami.. juga wajah-wajah insan yang jauh di mata namun sentiasa di hati.. teringat kenangan raya yang lepas.. sepintas lalu terngiang bait-bait lirik lagu Milikmu Teristimewa nyanyian Siti Nurhaliza.

Titisan embun pagi hari
Gugur ke daun bak berlagu
Bagai berbisik pada hati
Tahukah dikau arti rindu?

Sungguh harini Moha paksa diri menahan rasa hati. Ya Allah.. rindu! Entah macamana nak Moha huraikan rasa rindu yang sarat ni. 2 tahun tak dapat ziarah pusara arwah mak dan bak.. 2 tahun tak dapat sambut raya dengan keluarga di Mersing.. rindu!

Semalam ada juga kami bervideo call.. tapi manalah sama dengan berdepan kan? Dahlah ada yang line mereka pun tak stabil. Tak jelas suaranya.. sekali lagi memujuk hati.. takpelah.. dapat tengok muka pun jadilah.. dapat tengok senyuman pun ok dah! Ah, tipu! Tipu diri sendiri lagi! Sabarlah hati!


Tak mahu terus tenggelam dalam melayan perasaan, Moha bangun menuju ke dapur. Untuk raya kedua ni masak mihun sup paling simple jelah. Mudah dan boleh dipadan dengan baki ketupat semalam. Jadilah.. anggaplah tebus kesilapan semalam.. 

Boleh plak Moha terhanguskan baki rendang ayam pucuk ubi gara-gara terlupa matikan api masa nak perhangatkan semalam. Camne boleh terlupa ntahlah. Mujur tak banyak sangat yang tinggal.. tapi terkilan jugalah. Camne boleh lupa? Esh.. 


Post a Comment

1 Comments