Advertisement

Tengok Tips, Resepi Menarik Sahur dan Berbuka di Aplikasi F&N Life


 Assalamualaikum...

Haritu kan Moha dah beli set soya dan cincau secara online di aplikasi F&N Life, jadi stok soya dengan cincau memang banyaklah kat rumah ni. Awal-awal haritu Moha cuma campurkan je sekotak air soya dengan setin air cincau, ditambah dengan ketulan ais.

Keesokkannya Moha buat puding soya cincau pulak. Pun senang je.. mula-mula Moha tambah setengah bungkus agar-agar tali bersama 2 tin air cincau ke dalam periuk dan didihkan hingga agar-agar larut sepenuhnya. 

Kemudian terus tuang dalam acuan separuh penuh. Sementara tunggu agar-agar cincau tu sejuk dan beku, Moha masak pula setengah bungkus agar-agar lagi dengan sekotak air soya dan didihkan hingga agar-agar larut.


Sama macam yang cincau tadi, dah larut semua Moha tuang terus atas agar-agar cincau tadi. Dah siap! Tunggu sejuk lepas tu boleh masukkan dalam peti ais. Bolehlah jadi pencuci mulut masa berbuka. Senang betul kerja..hiii


Bila dah cuba satu resepi guna soya dan cincau ni, terasa macam nak cuba buat resepi lain pulak. Tapi apa ye? Takde idea, Moha pun tengoklah balik aplikasi F&N Life, sebab dalam tu bukan je boleh order online tapi ada pelbagai info, tips dan resepi juga. 

Ya Allah.. apasal semua nampak sedap ni?  Terpesona sekejap tengok koleksi resepi yang ada di dalam tu. Semua nampak sedap!


Kita pilih je kategori apa yang kita nak nanti keluarlah pelbaga resepi yang menarik. Bagusnya semua resepi yang dikongsikan tu ada menggunakan bahan-bahan yang boleh dibeli melalui aplikasi ni. 

Haa kira senanglah kan? Pilih je resepi mana yang kita nak cuba buat, lepas tu bahan-bahannya order je terus melalui online. Nanti barang dah sampai, boleh terus buat! Esh.. tak boleh bagi alasan tak boleh buat dah lepas ni.


Moha tertarik nak cuba resepi ni.. Soya Choco. Amboi, kemain senang lagi buatnya. 2 bahan je? Halah.. halah... malas lagi tak tau lah nak kata Moha oiiii!!!  Bahan pun ada ni.. petang ni bolehlah buat ye.

Kalau nak kongsikan resepi yang korang dah buat guna produk-produk ni pun boleh tau. Just taip #FNRecipes kat post korang di Facebook ataupun Instagram. 













Post a Comment

0 Comments