Advertisement

Sajian Istimewa Keunggulan Kepulauan Melayu Ramadhan 2018 - Selera Warisan Nusantara di Hotel Sama-sama KLIA

Assalamualaikum..

Sudah menjadi satu kebiasaan bila tiba je bulan puasa, mesti nak pergi Bazaar Ramadhan kan? Terutama pada hari pertama. Seronoknya perasaan tu Tuhan jelah yang tau. Rambang mata nak pilih makanan yang mana satu. Lbih-lebih lagi bila tengah kering tekak tu ternampak pulak variati air balang yang pelbagai warna tu kan. Esh.. macam nak borong semua!
Jika anda berada di sekitar Sepang atau di KLIA khasnya, Sama-Sama Hotel KL International Airport adalah lokasi terbaik bagi anda untuk menjamu selera sambil menikmati pemandangan penerbangan kapal dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur berhampiran hotel.  

Bermula 18 Mei ini, Sama-Sama Hotel KLIA menawarkan promosi bufet buka puasa Ramadan di ruang legar hotel. Bertemakan Selera Warisan Nusantara, juadah istimewa disediakan khas oleh pasukan kulinari hotel diilhamkan dari konsep Kepulauan Nusantara. 


Pengunjung juga boleh menikmati pelbagai hidangan yang disediakan dengan konsep gerai bazar Ramadan dan juga stesyen masakan secara live oleh pasukan kulinari diketuai Chef Eksekutif, Chef Ahmad Farhan Noorzali.


Persembahan irama tradisional Ghazal dari kumpulan Suara-Suara Otai akan kedengaran sebaik melangkah masuk ke ruang legar hotel. Pertunjukkan tersebut akan menjadi peneman tatkala pengunjung menjamu selera sepanjang promosi Ramadan ini berlangsung. 


Sajian bufet lengkap dari juadah tradisional sekitar Kepulauan Nusantara menanti pengunjung tiap sesi buka puasa sepanjang bulan Ramadan dengan olahan menu berbeza setiap hari.


Mulakan sesi berbuka puasa dengan manisan di gerai Kurma termasuk dari jenis Ajwa, Mariami, Mabroom dan Safawi. 


Tidak sah pengembaraan buka puasa Selera Warisan Nusantara sekiranya tidak dimulakan dengan gerai negara garuda, Indonesia dan menikmati sajian Nasi Ambang asli Jawa. Singgah sekejap ke gerai Singapura dan rasai sendiri keenakan Ketam Cili Clay Pot wilayah Temasek. 


Jangan lupa ke gerai Thailand dan cuba sendiri sajian jalanan popular, Goi Pad Krapao. Dan nikmatilah juadah kegemaran tempatan Malaysia seperti Kari Ikan Merah Berbendi dan Daging Masak Cili Padi.


Pengalaman berbuka puasa pengunjung dibawa ke suatu tahap lebih tinggi dengan mendirikan sebuah pangkin, mewujudkan suasana persis kampung halaman. Pengunjung juga dapat merasakan pengalaman gaya makan ala street food dengan nuansa persekitaran gabungan setting bak gerai di pasar malam sebagai sebahagian daripada suasana buka puasa yang dipaparkan hotel untuk musim Ramadan. 




Bagi pengunjung yang meminati masakan secara langsung boleh beransur ke porte-cochere hotel di gerai Barbeku dan nikmati juadah popular hotel seperti Sate, Ikan Bakar dan Tandoori India. Salah satu tarikan buka puasa di hotel kali ini juga adalah Kambing Golek yang dihidangkan bersama sos lada hitam, cendawan, BBQ dan rosmari. 


Turut disajikan adalah aneka menu pencuci mulut termasuk Kek Black Forest, Apam Balik, Rojak Buah, pencuci mulut tempatan seperti Ais Kacang, Ais Krim Kampung, Ais Krim Potong dan banyak lagi sudah pasti mengiurkan para pengunjung yang datang berbuka puasa di Sama-Sama Hotel KLIA. Tapi jangan lupa untuk membasahkan kembali tekak dengan minuman tempatan Kopi Tarik dan Teh Tarik. 


Paling menarik, Selera Warisan Nusantara di Sama-Sama Hotel KLIA ni ada gerai Durian!! Haa.. Untuk pencinta Raja Buah ini dialu-alukan untuk mengopek seberapa banyak durian yang anda suka. Memang berbaloi-baloi. Jika terasa kehangatannya, boleh sejukkan badan dengan sebiji dua air buah kelapa muda atau tebu di gerai Minuman. 

Promosi bufet buka puasa Selera Warisan Nusantara disediakan sepanjang bulan Ramadan dari pukul 6petang sehingga 10malam. Dengan harga RM135 pada hari biasa dan RM99  pada hujung minggu, pasukan kulinari hotel juga menyediakan tempahan bankuet atau kumpulan dari 50 orang ke atas. Bilik jamuan khas akan disediakan untuk tempahan bankuet bagi majlis berbuka puasa yang lebih intim bersama keluarga, sahabat handai dan juga rakan perniagaan. 

Untuk maklumat lanjut atau tempahan boleh menghubungi 
Bahagian Jualan ditalian +603.8787.3333  
atau e-mel: 
sales@samasamahotels.com.



Sama-Sama Hotel KL International Airport:
Hotel ini mempunyai 442 bilik dan suite, terletak di sebelah Lapangan Terbang Antarabangsa KL. Hotel tersebut telah memenangi banyak penghargaan sejak penjenamaan semula Sama-Sama Hotels KL International Airport pada tahun 2013. Antara penghargaan yang telah diraih termasuk:

1. Hotel Mewah Lapangan Terbang Terbaik oleh World Luxury Hotel Awards, 2013  2017.
2. Hotel Lapangan Terbang Terbaik Global oleh Haute Grandeur, 2016-2017.
3. Hotel Bisnes Terbaik Asia oleh Haute Grandeur, 2017.
4. 25 Hotel Terbaik Malaysia oleh Trip Advisor, 2013  2017.
5. Pengiktirafan Sijil Perkhidmatan Cemerlang oleh Trip Advisor, 2014  2017.
6. Penganugerahan Pemenang 4 Kali Antara Syarikat Terbaik Untuk Bekerja Di Asia, 2014  2017.
7. Anugerah Skor 9.0 daripada 10, Ulasan Tetamu oleh Booking.com, 2014-2016.
8. Anugerah Pendapatan Terbaik Hotel oleh World Hotels, 2017.
9. Anugerah Pemenang Hotel Disayangi Pengunjung oleh Hotels.com, 2018.

Sama-Sama Hotels KL International Airport mempunyai campuran penginap antarabangsa dari Asia, Timur Tengah, Oceania dan Eropah.

Kebanyakan tetamu mengambil penginapan di Hotel rata-rata adalah tetamu sedang dalam transit penerbangan, persinggahan di Lapangan Terbang Antarabangsa KL serta untuk lawatan perniagaan singkat di KL. Sama-Sama Hotels KL International Airport juga mempunyai cawangan satelit, Sama-Sama Express di KLIA dan Sama-Sama Express di KLIA2.



Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi:
Nora Jaswa
Pengurus Perhubungan Awam dan Komunikasi 
Sama-Sama Hotel KL International Airport
Mobile: +6016 223 4848
Email:   nora.jaswa@samasamahotels.com

Post a Comment

3 Comments

  1. sedap- sedap semua menu dia kan

    ReplyDelete
  2. Aduhhh kurma tu nasib baik ai scroll balik.. ingatkan sawit.. maafkan kesilapan mata ini..

    ReplyDelete
  3. siap ada durian.dessert semua mengancam.
    Janji Kita

    ReplyDelete