Advertisement

Sehari Bersama KBBA9 di Showcase Gempak Giler Bangi Wonderland

Assalamualaikum...

Harini kitorang dijemput bersama-sama dengan 17 lagi keluarga dari team KBBA9 dan juga rakan media yang lain bagi memeriahkan Program Showcase Gempak Giler yang diadakan sempena cuti sekolah yang bermula pada 1 Disember 2017 hingga 10 Desember 2017 di Bangi Wonderland


Haa.. dah cuti tu apa kata hiburkan hati anak-anak dan keluarga termasuk diri sendiri dengan setiap permainan serta persembahan yang diadakan di sini. Syok ooo..

Sebelum acara dimulakan, sempat juga kami buat kejutan birthday buat incik bos kami iaitu Ben Ashaari. Happy birthday Aben..  Semoga terus diberi kesihatan yang baik, murah rezeki, bahagia bersama keluarga tercinta, dan dilimpahkan segala kebaikan di dunia mahupun di akhirat.


Acara dimulakan dengan ucapan GM yang seterusnya merasmikan program ni. Selain mandi-manda dan main air, ada juga persembahan artis-artis terkenal tau. Macam harini ada Ameng Spring dan juga Ezad Lazim yang akan menghiburkan semua yang hadir. Keesokkannya (3hb), Dato' Awie dan Siti Nurdiana. 9hb pula Amy Search dan Nico G. Manakala 10hb, Khalifah dan Projector Band.



Habis je sessi bergambar, anak-anak dah ajak main air. Jadi papanya lah yang melayan. Mama ada kerja jadi lepas habis kerja mama join korang ye.

Kami dan juga rakan media diajak bermain sukaneka. Setiap kumpulan ada 10 orang peserta. Game pertama memang lucu. Apa taknya.. anak-anak gorilla kena dengar arahan papa gorilla jalan tutup mata sambil kepit bola di celah kaki dan celah ketiak. Bola tu pula hanya papa gorilla je yang boleh pegang letakkan pada anak-anak gorilla. Dapat bayangkan tak?

Game kedua pula, rantai gelang hula. Kami beratur panjang memegang tangan satu sama lain dan diminta menghantar gelang hula dari peserta pertama ke peserta akhir tanpa jatuhkan gelang hula dan tidak dibenarkan melepaskan tangan rakan. Susah juga. Tapi ada juga tu yang mengelat. Hahaha.. alaa game suka-suka je. Janji seronok sudahla. Pasukan kami dapatlah no 2 dan no 3. Oklah tu...team mak-mak tau..hihi (ayat coverline).

Antara acara harini : Telematch (Gorilla)



Budak berdua yg baru seminggu kena khatan tu, tak padan dengan dalam pantang. Huhuhu... kemain happy bila dapat tau nak kemari. Excited sungguh! Terus hilang rasa sakit berkhatan. Mama tak sempat nak ambil gambar diorang. Tapi hasil soal selidik, diorang tak puas lagi main slide dan permainan lain yang ada kat situ. Oklah nanti kita pergi lagi. Tunggu sihat betul-betul dulu.

Amsyar? Dia lagilah.. tak sabar-sabar ajak main air. Asyik-asyik tunjuk ke Kids Adventure tu je. Nak ajak main air.


Persembahan Ezad Lazim dan Ameng Spring 

Sedaplah suara diorang. Sebijik sama macam yang rekod punya. Haa bukan miming ea. Memang best. Siaran langsung tu. Masing-masing menyanyikan 4 buah lagu. Moha duduk depan sekali bersama geng KBBA9. Memang puas hati dapat tengok depan-depan ni. Siap dapat selfi lagi tu.. jangan jeles ye.


Masa persembahan Ameng Spring memang havoc. Dia pandai melayan peminat dan buat penonton gelak. Memang seronok tengok persembahan live diorang ni. Tak rugilah datang sini. Artis-artis jemutan ni sangat peramah. Masa nilah korang berpeluang bersalaman atau bergambar bersama..



Apa yang pasti kami semua seronok sakan. Terima kasih Bangi Wonderland. Memang nak datang lagi lepas ni. Tak puas  main air. Huhu..




Apa yang ada di Bangi Wonderland?

1. Anaconda Trail
2. Body Slide
3. Boomeriang
4. Green Pearl
5. Insane Racer
6. Kids Adventure
7. Magic Funnel
8. Meander River
9. Pirates Bay
10. Pirates Spa
11. Spiralax
12. Surf Rider
13. The Fall
14. Typhoon River
15. Water Cannon
16. Wonder Loop






Isu Keselamatan Macamana?

Jangan risau ye. Semua peralatan permainan dan segala kemudahan dah pun diperiksa sebelum dibuka kepada pengunjung. Malah penambahbaikan ciri-ciri keselamatan juga dipertingkatkan.

Lantai dan juga tangga dipasang alas anti licin. Jadi tak perlu risau tergelincir dan sebagainya. Terutama anak-anak kita yang ligat berlari ke sana-sini tu. Malah setiap gelongsor turut diletakkan pengawal keselamatan bagi menjaga dan memantau setiap orang yang hendak menggunakan permainan tersebut. Manalah tau kalau-kalau ada yang berebut-rebut nak guna. Kan bahaya? Nanti jatuh macamana? Haaa..

Pelampong juga ada disediakan dengan kadar RM25 (sewa RM15, deposit RM10 yang akan dipulangkan semula apabila pelampong diserahkan semula).


Harga promosi tiket Bangi Wonderland sempena cuti sekolah Disember 2017 :

Dengan Mykad

Isnin - Jumaat  (11 pagi - 6.00 petang) : RM150 untuk 4 orang
Sabtu - Ahad (10 pagi - 6.00 petang) : RM180 untuk 4 orang

Tanpa Mykad

Isnin - Jumaat (11 pagi - 6.00 petang) : RM150 untuk 4 orang
Sabtu - Ahad (10 pagi - 6.00 petang) : RM180 untuk 4 orang

Ditutup pada setiap hari Selasa kecuali sepanjang cuti sekolah dan cuti umum.

Hari-hari biasa pula, harga tiket macamni:

Dengan Mykad

Dewasa : RM58/orang
Kanak-kanak (90cm - 130cm) : RM48/orang
Kanak-kanak (bawah 90cm) : Percuma
Warga emas / OKU : Diskaun 50%

Tanpa Mykad

Dewasa : RM70/orang
Kanak-kanak (90cm - 130cm) : RM60/orang
Kanak-kanak (bawah 90cm) : Percuma
Warga emas / OKU : Diskaun 50%

Pondok gazebo antara yang ditambah selain khemah besar untuk keselesaan pengunjung berehat

Untuk maklumat lanjut, korang boleh lawati website ni :
www.bangiwonderworld.com
atau
Ke Facebook : @bangiwonderlandwaterpark
Instagram : @officialbangiwonderland
  Atau boleh juga hubungi :
03-89128333

Post a Comment

11 Comments

  1. Best water park ni ..boleh repeat lagi

    ReplyDelete
  2. Bestnya! Seronok tengok gambar main tu!

    ReplyDelete
  3. Anak-anak la paling seronok kan kak Moha. Tapi mak budak pun apa kurangnya 😜

    ReplyDelete
  4. Ruginya tak dapat join, best betul. Nanti nak bawak anak² lah, cuti sekolah lama lagi ni.

    ReplyDelete
  5. anak2 yang mandi tu, boleh la sambil layan lagu. hahaha... feeling2 sambil mandi.

    ReplyDelete
  6. Kak Moha sporting.. best dapat jumpa..

    ReplyDelete
  7. best sambil mandi boleh layan lagu..tempat pun tak jauh2..takdela penat berjalan

    ReplyDelete
  8. best sangat datang sini. memang wajib repeat lagi

    ReplyDelete