KUE TIAW SEMPOI VS SUPLIMEN

Assalamualaikum.... selamat pagi..

Pagi ni buat kue tiaw goreng sempoi jelah... betul-betul punya sempoi langsung tak letak apa-apa rencah pun..cuma racik bawang putih dan bawang besar dan cili kering, tumis..pecah telur, tuang kicap dan air.. tabur garam dan gula.. letak kue tiaw dan sawi..gaul-gaul rata, tutup api terus hidang.. sempoi-sempoi pun licin juga makan 2 orang.. huhu... gitula kalau masak style campak-campak. Dah habis makan baru teringat... "alaaaa...lupa ambil gambar.." erm..nasiblah labu... sape suruh lupa?


Lepas sarapan pagi tu ambil 3 jenis ni dulu.. letak siap2 dlm bekas kecil supaya lebih mudah dan cepat.. nak ke mana-mana cuma bawa bekas kecil tu je..

Kenapa orang selalu skip makan suplimen?

Antara sebabnya terlupa.. kadang-kadang teringat nak makan tu masa tengah sibuk buat kerja..malas nak buka setiap botol pun ye juga..

Yang seronoknya bila ada orang dah sediakan semua tinggal nak telan je macam dok kat wad la.. bila sampai masa makan ubat, nurse datang bawak ubat.. rajin ke malas, tetap kena telan ubat..betul x?

Bila selalu sangat skip suplimen, nanti mulalah salahkan suplimen tu pulak...

"Ah, tak baguslah produk tu..!! Tak berkesan pun.." padahal salah sendiri juga.. tapi nak mengaku takkan adalah kan? Tu biasaaaaaaa...hahaha

Bila umur dah nak masuk 40-an ni, hormon dah mula berkurangan..sebab tu mudah sakit sana sini...  jadi kenalah bantu dengan suplimen juga.. barulah badan lebih sihat.. tak percaya? Cubalah amalkan.. nanti tengok sendiri hasilnya..


Glutamine Plus
Ada 6 fungsi utama;
1. Detoks tahap dalam sel tubuh badan.
2. Antioksidan tahap dalam sel tubuh badan. Lawan kanser.
3. Untuk otot. 61% jirim otot terdiri dari glutamine.


4. Mencerah-serikan kulit. Bukan memutihkan, tapi mencerahkan. Bersinar dari dalam gitu..
5. Makanan penting untuk sel-sel sistem imun. Kalau sel imun tak makan, lemahlah dia.. bila dah lemah, macamana nak lawan penyakit? Penting ni untuk lawan kanser dan penyakit-penyakit lain.
6. Makanan untuk usus. Komponen yang amat penting untuk kesihatan usus. Usus yang sihat menyokong sistem imun untuk berfungsi dengan lebih efisyen.



Harvest Plus

Harvest Plus ini juga sebenarnya setanding khasiat MultiVitamin yang lain..

Nak dapatkan kulit yang lebih cantik, badan yang lebih sihat dan sistem pencernaan yang lebih baik buat jangkamasa panjang boleh tambah harvest plus bagi memastikan bekalan sayuran cukup untuk tubuh badan.

Dalam satu kapsul terkandung tumbuhan dari 17 jenis wholefood dan superfood.. jenis sayuran terpilih yang kaya dengan khasiat ada dalam tu termasuklah chia seed yang tengah trending sekarang ni.

17 jenis tu... gigih ke korang nak mengunyah 17 jenis sayuran setiap hari? Tabik la kalau korang boleh buat camtu. Moha tak mampu..bukan semua sayur Moha boleh terima.. memilih sayur juga tau seorang Moha ni..ngeeee.. nak mudah, telan je 2 biji harvest plus ni 2 kali sehari..selesai masalah..haha


Transfer Factor Plus

Transfer Factor adalah molekul utusan kecil yang memindahkan maklumat tindak balas secara semula jadi daripada satu entiti kepada yang lain, seperti di antara ibu yang menyusukan bayinya sendiri.
Apa maksudnya? Begini... bayi yang baru lahir ni sistem imunnya belum terdedah dengan pelbagai ancaman dan serangan penyakit. Jadi belum tau macamana nak lawan. Sebab tu sebaik sahaja dilahirkan, doktor akan minta ibu menyusukan bayi mereka. Supaya bayi menerima susu awal yang kaya dengan kolustrum.

Kolustrum Susu Ibu

Kolustrum susu ibu mengandungi segala maklumat berkaitan yang diperlukan oleh sistem imun bayi tentang setiap penyakit, kuman dan virus yang menjadi ancaman kepada tubuh badan, dan juga cara merawat. Perpindahan maklumat kepada bayi inilah dinamakan transfer factor.

Sistem imun ni Allah dah cipta untuk manusia bagi melawan semua penyakit-penyakit ni.  Sebab itu transfer factor perlu diambil oleh setiap individu untuk menguatkan sistem imun kita. Lebih-lebih lagi apabila usia semakin bertambah.

Bekalan tf perlu sentiasa ada memandangkan pada masa ini, penyakit dan virus baru sentiasa bertambah. Ada saja virus baru ditemui dan paling kronik ada yang meninggal disebabkannya. 

Oklah..tu jela celoteh sihat sejahtera bersama Mohaz Sue.selamat membaca dan jangan lupa amalkan..

Comments

  1. Kalau kena dgn supplement mmg byk.manfaatnya kan

    ReplyDelete
  2. bagusnya supplemen ni...dapat banyak manfaat dengan pengambilan supplemen ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

SABUN ORGANIK ZING+ DETERGENT FILM

KELAS eUsahawan 2017 secara PERCUMA !

Resepi Ikan Bakar Paling Senang