Banner

Wednesday, 24 May 2017

Raya mana tahun ni?

Assalamualaikum.....

Pinjam gambar Google

Tak lama lagi nak puasa...lepas tu raya... kemana raya tahun ni? Bak, mak dan kak long dah takde...

Dulu....masa arwah Kak Long ada, kami akan berkumpul ramai-ramai sambut raya di rumahnya. Meriah sangat. Raya kedua nanti saudara-mara belah mak pun datang beraya. Penuh terus rumah tu. Memang kami masak banyak macam nak kenduri dah. Komfem habis punya... meriah... sangat-sangat meriah..

Arwah Kak Long umpama "orang kuat" dalam keluarga. Segala apa pun arwah mak dan arwah bak akan bincang dengan dia. Dan dialah yang akan sampaikan pada kami adik-adiknya. 

22hb April 2017, genap setahun pemergian mak. Sekejap je dah setahun. Baru-baru ni Abang Chik ada hantar gambar. Kepok kubur mak dah siap pasang. Alhamdulillah.. insyaAllah... nanti adik ziarah pusara Mak, Bak dan Kak Long ye. Semoga Allah permudahkan...Al-Fatihah...aamiin



No comments:

Post a Comment

KUE TIAW SEMPOI VS SUPLIMEN

Assalamualaikum.... selamat pagi.. Pagi ni buat kue tiaw goreng sempoi jelah... betul-betul punya sempoi langsung tak letak apa-apa ren...