Kenduri Aqiqah Suhaid, Tahlil dan Doa Selamat

Assalamualaikum.....



Baru-baru ni Moha sekeluarga ke Pontian. Anak saudara Moha buat kenduri aqiqah bayi ketiganya dan tahlil serta kenduri doa selamat.

Perjalanan dari rumah pada waktu malam agak sukar sebab Moha dan suami ada masalah mata silau. Kena pulak hujan lebat masa kat highway Pagoh tu...Allah....tak keruan rasa hati...Memang kereta kitorang la yang paling perlahan sekali masa tu...langsung tak nampak jalan!!  Tak henti berdoa dalam hati moga selamat sampai ke Pontian.

Alhamdulillah sampai Pontian dah hampir pukul 1.00pagi. Nasib baiklah dorang tak tidur lagi. Kalau tak, tidur dalam kereta la jawabnya. Tak kuasa oiii nak jerit bagi salam pagi-pagi buta ni.. huhuhu..


Keesokkan pagi tukang masak dah datang dan tugas masak-memasak bermula...cuma nak masak 3 jenis menu je.. Nasi tomato, beriyani kambing dan ayam masak merah... 


Kuih-muih anak buah Moha Si Ana tu dah tempah....Tapi kannn...jiran2 dia baguslah....ramai yang hantar kuih...macam2 kuih ada... ketayap, pau kacang dan pau kelapa, kek marble dan koleh kacang...semua sedap2 belaka...







Beg "goodies" buat tetamu

Pertama kali Moha makan briyani kambing yang sedap macamni....dagingnya empuk dan manis...rempah yang sangat sedap.. tak jemu makan..asyik dok ulang makan kambing je...mujur tak sakit kepala....selalunya kalau Moha makan kambing lebih sangat, memang sakit kepala la lepas tu..tapi kali ni takde rasa langsung....wahhh...memang sakanla makan banyak2..hahaha..dasar kuat makan!! Hihihi





Alhamdulillah majlis kenduri selesai dengan lancar. Terima kasih kepada semua yang datang, yang beri sumbangan. Hmmmm....malaslah nak balik Beranang.....huhuhu



Comments

Popular posts from this blog

SABUN ORGANIK ZING+ DETERGENT FILM

KELAS eUsahawan 2017 secara PERCUMA !

Resepi Ikan Bakar Paling Senang