Advertisement

Pertama di Dunia dan Kini di Malaysia! Exclusive 2022/2023 Limited Edition First Harvest Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil Al’Ard


Umumnya semua orang dah tahu, malah pakar sendiri menyatakan bahawa minyak dari buah zaitun terutama extra virgin olive oil merupakan minyak yang paling bagus untuk kesihatan dengan kandungan nutrisi yang terbaik untuk badan kita. Amalan menggunakan minyak zaitun, lemak tak tepu tunggal, adalah lebih sihat daripada mengambil lemak haiwan dan ia boleh membantu mengurangkan keradangan dan penyakit jantung.


Buah zaitun terbaik sudah semestinyalah dari Palestine yang merupakan tanah yang diberkati menjadi tempat asal Allah SWT menurunkan pokok zaitun yang pertama ke dunia. Sehingga kini masih terdapat sepohon pokok zaitun yang berusia lebih 5500 tahun masih hidup subur di Palestine dan mengeluarkan buah zaitun yang banyak pada setiap musim.

Tuaian pertama buah zaitun hanya memilih buah zaitun hijau yang terbaik. Dipetik setiap biji dengan tangan semasa musim tuaian ini dan diproses pada hari yang sama bagi mendapatkan minyak zaitun yang berkualiti tinggi kaya dengan khasiat semulajadi.

Exclusive Limited Edition First Harvest 2022/2023 Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil Al’Ard adalah hasil perahan pertama (first cold pressed) buah zaitun dari pokok zaitun asli jenis Nabali, Roomy dan Souri yang telah ditanam sejak ribuan tahun dahulu di Palestine menggunakan mesin berteknologi moden dan terkini bagi mengekalkan kandungan nutrisinya.

Minyak zaitun dibotolkan ke dalam botol kaca gelap melalui proses pembotolan secara nitrogen injection untuk mengelakkan kualiti minyak zaitun terjejas akibat terdedah kepada cahaya matahari dan bagi menjamin kesegaran dan khasiatnya.

Mengandungi 25 khasiat Polyphenois, Antioksidan, Vitamin dan Mineral yang tinggi melayakkan produk ini mendapat pengiktirafan organik dari EU ORGANIC dan juga JAS ORGANIC (JAPANESE AGRICULTURE STANDARD). 

Minyak Zaitun adalah sumber lemak yang baik dan telah terbukti untuk membakar tiga kali lebih cepat daripada lemak tak baik seperti lemak trans yang dijumpai dalam produk-produk komersial makanan. 

Kandungan asid oleik dalam minyak zaitun merupakan komponen yang dipercayai bermanfaat sebagai penentang lemak. Ia membantu supaya tisu-tisu lemak berhenti mengambil lemak di dalam salur darah. Hal ini juga membantu sel-sel lemak dengan mengeluarkan lemak yang disimpan ke dalam aliran darah sehingga boleh dibakar. 

Dalam pencernaan, asid oleik ditukarkan ke OEA, hormon melawan kelaparan. OEA meransang sel-sel saraf dan memberitahu otak bahawa anda telah penuh. Menurut kajian, mereka yang mengambil satu sudu teh minyak zaitun ketika sarapan mampu meningkatkan metabolisme badan sehingga 60% berbanding mereka yang tidak mengambilnya. 

Minyak zaitun diyakini membakar dengan cepat dan menghasilkan peningkatan metabolisme. Para penyelidik dalam kajian ini mengesyorkan mengambil satu sudu minyak zaitun di waktu pagi dengan perut kosong.


Cara penggunaan minyak zaitun :
  1. Mengambil secara berterusan sekurang-kurangnya sesudu 2 kali (23 gram) sehari (pagi sebelum sarapan, dan malam sebelum tidur). 
  2. Campurkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam setiap masakan. 
  3. Untuk menghilangkan parut bekas jerawat di muka, ratakan campuran dua sudu teh minyak zaitun pada muka, biarkan selama dua atau tiga jam dan kemudian barulah dicuci. 
  4. Untuk menghilangkan parut pada anggota lain di badan, ratakan campuran tiga sudu teh minyak zaitun pada anggota terlibat, biarkan selama dua jam, kemudian barulah dicuci. 
  5. Jika boleh gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.
  6. Tambahkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam masakan berminyak, bersantan, berlemak/kolesterol tinggi (kambing, lembu, kerbau atau udang). Kesemua lemak akan menjadi sisa tanpa diserap ke dalam badan.

Premium Pelestinian Za'atar Blend (Thyme)

Keistimewaan Za'atar ini terletak pada thymenya yang ditanam di atas kawasan bukit Palestine mengikut amalan pertanian yang diwarisi secara turun-temurun bagi memastikan thyme yang terhasil adalah lebih segar dan bermutu tinggi selari dengan rasa terbaik di dunia.


Megandungi pelbagai jenis vitamin seperti Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin C dan Riboflavin serta mineral seperti Iron, Manganese dan juga Kalsium yang dipercayai mampu menguatkan daya fikiran, mempunyai fungsi anti-kulat dan antioksidan, melancarkan peredaran darah, kesihatan jantung dan penglihatan, meningkatkan sistem imunisasi, mengurangkan keradangan dan tekanan, memberi tenaga, meningkatkan sistem metabolisme, menguatkan tulang, mencantikkan kulit dan turut membantu dalam kelancaran sistem pernafasan.


Terdapat pelbagai cara untuk menjadikan Za'atar sebahagian daripada hidangan enak. Antaranya dijadikan sebagai pencicah roti yang dicelupkan ke dalam minyak zaitun, dijadikan sebagai bahan perapan daging, ayam atau makanan laut, ditabur atas doh roti sebelum dibakar, digaul bersama salad segar atau apa sahaja cara yang dirasakan bersesuaian dengan citarasa kita. 


Telur Dadar Tomato dengan Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil dan Pelestinian Za'atar Blend (Thyme)

Bahan-bahan (1 hidangan):

2 biji telur ayam gred A
1 biji tomato - potong dadu
1 tangkai daun sup – potong halus
1 sudu besar Pelestinian Za'atar Blend (Thyme)
2 sudu besar 
Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil

Cara-cara membuatnya :

1. Pecahkan telur ke dalam mangkuk, kacau hingga sekata dan masukkan tomato dan daun sup.

2. Dengan api kecil, tuang dan ratakan Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil, ke keseluruhan permukaan kuali.

3. Tuangkan bancuhan telur tadi dan tabur rata  Pelestinian Za'atar Blend (Thyme) di atasnya.

4. Tutup kuali dan tunggu sehingga permukaan telur masak. 

5. Bila permukaan telur tu dah nampak pejal, maknanya dah masaklah tu. Bolehlah dihidang. 


Grilled Eggplant & Lamb Shoulder with Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil

Bahan-bahan (1 hidangan):

1 Keping Lamb Shoulder
2 sudu besar Pelestinian Za'atar Blend (Thyme)
3 sudu besar Premium Organic Palestinian Extra Virgin Olive Oil
1/2 sudu kecil serbuk lada hitam
1 sudu besar madu
1 biji terung
 – hiris bulat²

Cara-cara membuatnya :

1. Satukan semua bahan, gaul rata dan perap dalam 1 jam di dalam bekas bertutup dan di simpan dalam peti ais.

2.  Panaskan kuali, dengan api sederhana, bakar daging kambing sehingga kedua-dua belah nampak garing dan masak. Tetapi tidak terlalu kering. Angkat dan ketepikan.

3. Dalam kuali yang sama, bakar terung bulat dan balik-balikkan sehingga permukaannya berwarna keperangan.

4. Angkat dan hidangkan.

SELAMAT MENCUBA!!

Untuk belian produk Al'Ard, layari  : 

http://www.alardproducts.my 

http://www.alard.my



Post a Comment

5 Comments

  1. Suka minyak zaitun AL'ARD ini sebab rasa dia pun tak berbau sangat dan boleh diambil macam tu je

    ReplyDelete
  2. Best olive oil nie.. sekarang eyqa pun amalkan olive oil al'ard.

    ReplyDelete
  3. Bgus Minyak zaitun al ard ni.. memang terbaik dan bagus untuk kesihatan seisi keluarga..

    ReplyDelete