Advertisement

Villa Idaman Tempat Menginap Sempena Cuti Sekolah di Melaka

Assalamualaikum..

Awal cuti persekolahan ni Moha sekeluarga ambil peluang ke Melaka. Masa Haziq dan Amar kecil dulu pernah bawa mereka kat sini. Tapi yelah, masa tu diorang kecil lagi. Manalah nak ingat pasal Melaka ni semua kan? Lagipun papa diorang kata nak belanja naik cruise tu. Itu yang excited sikit nak pergi. Dulu cruise ni mana ada lagi.

Sepanjang 2 hari ni kami menginap di Idaman Villa, Melaka bersama 2 keluarga blogger lain iaitu Kak Nina dan Yanie.

Apa yang menarik tentang Idaman Villa?


Punyalah besar villa ni. Lawa pula tu dekorasi dia. Masuk-masuk je dah rasa seronok. Uish.. dapat rumah camni, alangkah bestnya..

Aras bawah : Ruang tamu, ruang makan (meja makan 8 seat, meja bar 4 seat, dan dapur..pintu yang depan tu bilik stor. Pintu yang belakang tu bilik.
Dapur
Rumah ni 3 tingkat, ada 7 bilik kesemuanya.

Aras bawah :
Aras bawah ada ruang tamu, dapur yang siap lengkap dengan kitchen cabinet dan perkakas dapur, bilik  stor, 1 bilik (katil queen) dan 1 bilik air 2 pintu (satu pintu belah dalam bilik, satu pintu kat dapur. So kalau tengah lepak-lepak kat bawah, rasa nak ke tandas, guna bilik air yang inilah.


Aras 1, 3 bilik dan 3 bilik air :
* Bilik 1.1 : bilik master - ada 2 katil queen.
Yang famili besar, bolehlah stay bilik ni. Tak cukup katil, boleh bentang toto. Memang besar, luas dan cantik dekorasi dalam bilik.


*Bilik 1.2 dan 1.3, ada 2 katil single dan 1 bilik air masing-masing.
Aras  2 pula lebih kurang aras 1 cuma kurang satu bilik air.

*Bilik 2.1 master - sama macam aras 1
*Bilik 1.2, ada  2 katil single dan bilik 1.3, ada 1 katil queen dan kedua-kedua bilik berkongsi 1 bilik air.

Jadi kalau dikira-kira, ada 6 katil queen dan 6 katil single semuanya dalam 1 rumah! Setiap bilik dilengkapi penghawa dingin, almari baju, prngering rambut, tuala mandi, sejadah, tisu dan tv bersaluran njoy. Setiap aras juga disediakan iron board dan seterika. Sila kongsi dan jangan berebut. Hihihi...

Haish... Memang berbaloi sungguh la kalau bawak trip 1 famili besar menginap kat sini. Boleh masak sendiri, boleh barbeque, boleh buat macam-macam aktiviti. Nak ke bandar pun tak jauh mana. Depan rumah pun ada playground yang selamat untuk anak-anak main. Dalam rumah juga disediakan wifi (sakanlah layan internet!!). Nah Moha kongsi video villa yang Kak Nina dah buat kat sini..thanks Kak Nina😘


Ni details kalau korang nak rancang nak stay kat villa ni ramai-ramai..

Website: http://idamanvilla.com/idaman-villa-malacca/
Nombor telefon: 012211826 / 016-2098623
Email: support@idamanvilla.com



Post a Comment

0 Comments