Kisahnya Si Memey

November 22, 2018 Mohaz Sue 2 Comments


20 November 2018

Memey resah je sejak pukul 8 tadi. Bagi makan tak nak.. bagi susu pun tak nak..



Tiba2 terdetik dalam hati.. agaknya Memey ni nak beranaklah..

Tak tunggu lagi, terus ambil kotak WOW Shop.. belum sempat nak alas kain, dia dah melompat masuk ke dalam kotak tu.. berpusing 2 ke 3 kali kemudian keluar semula. Mengiau tak henti seolah nak sampaikan sesuatu. Ligat jugalah otak ni memikir apa yang Si Memey ni nak ye?

Teragak nak alihkan kotak ke tepi sudut bilik. Kemudian alaskan kain elok-elok, barulah Memey masuk semula dalam kotak tu. Kalini dia terus baring.

Lega rasanya bila nampak dia dah selesa dalam kotak tu.

.......

Setakat ni baru keluar 2 ekor anak dia. Ada lagi dalam perut tu yg belum keluar.. berapa ekor lagilah agaknya.



Eehhhh...!!!

Sama tarikh la anak2 Memey lahir dgn birthday Amar harini😄

Harini hari lahir Amar yang ke-11 tahun. Alhamdulillah, semoga dia mendapat segala kebaikan di dunia dan akhirat juga dijauhkan dari segala keburukan. Aamiin...

Sepanjang Memey kat sini, ini yang ke-4 dia beranak lagi. Tapi sayang, semua anak2 dia yang sebelum ni dah tak ada. Ada yang mati kena langgar, ada yang mati tiba2, ada yang lari (tu pun sebab Si Memey la garang sangat! Asyik nak cekau je!)

Kalini Si Memey struggle sikit nak beranak. Dah  berumur agaknya... Gap kelahiran antara yg pertama dan kedua dekat 4 jam jugalah. Tengok keadaan dia menggigil, mengiau ajak teman, dalam hati ni dok syak  ada baby lg dalam perut dia. Tapi jenuh tunggu sampai tengah malam, tapi babynya tak muncul2 juga. Mungkin memang 2 ekor tu jelah anaknya.

Esok paginya, sebab rasa tak sedap hati..pergi tengok lagi..manalah tau kalau2 ada penambahan baby.. tapi, 2 ekor jela yang ada. Si Memey masih macam semalamnya. Nampak letih benar dia. Bagi makan pun macam tak luak je.

Tengahari tu teragak nak tinjau dia lagi.. Allah.. berderau rasa bila tengok dalam kotak rupanya ada lagi seekor baby serupa macam Si Lang. Tapi... Dia dah tak bernyawa!😢 Entahlah apa puncanya.. jarak masa panjang sangat kot jadi punca? Entahla.. lepas pantang nanti kita ikat ye Memey..

Si Lang yang tak banyak kerenah.. tak tau punca kenapa dia mati





You Might Also Like

2 comments:

  1. Huuu... semoga anak Memey semua selamat dan sihat lps ni... name Memey cm retis plak.. hahaha

    ReplyDelete
  2. alolo..cian memey lama tunggu anak dia kluar..:)

    ReplyDelete