Advertisement

100% mmmmm Susu Fernleaf dari New Zealand



Assalamualaikum

Lepas keluar dari bilik bedah haritu, dekat seminggu juga selera makan Amsyar jatuh. Susah betul nak bagi dia makan. Suap nasi tak nak, ayam tak nak. Bubur tak nak, mi pun tak nak. Kalau dia makan pun, adalah sesuap dua. Memang susah hati betul masa tu. Berat badan dia pun banyak juga turun. Makin melidi dah. Mama dia pulak yang   bertambah berat. Mana taknya. Semua makanan yang disediakan pihak hospital, mama yang tukang perabis. Huhuhu... 

Mujurlah dia nak juga minum susu UHT. Yelah, kalau nak harapkan susu badan je bukannya cukup pun.  Legalah sikit rasa di hati bila dia nak minum susu tu. Sekurang-kurangnya adalah juga benda berkhasiat yang masuk ke perut dia. 


Antara susu UHT yang kami bagi dia minum adalah susu UHT Fernleaf. Sebab susu ni yang paling dia suka minum. Eh, bukan dia je suka minum. Kami satu keluarga suka! Tengoklah Si Haziq dengan papanya ni. Kemain lagi bergaya minum susu dengan spek baru. 




Jenama Fernleaf ni memang antara jenama yang jadi pilihan sejak dulu lagi. Moha yakin susu dari New Zealand adalah susu terbaik di dunia. 


Bebas Ragut Rumput Segar di Ladang
Di ladang New Zealand, lembu diberikan kebebasan 90% untuk meragut rumput berkualiti yang tumbuh segar di tanahnya. Ini menjadikan lembu tenusu lebih sihat dan kurang tekanan emosi yang akhirnya mampu menghasilkan lebih banyak susu yang berkualiti dan kaya dengan nutrisi.

Kebebasan yang diberikan kepada lembu untuk meragut rumput segar yang berkualiti tinggi pada hari yang cerah, secara tidak langsung dapat memberikan lembu tenusu vitamin D. Sekaligus menjadikan susu yang terhasil darinya mengandungi vitamin D yang lebih tinggi berbanding susu yang dihasilkan oleh lembu tenusu yang dipelihara di kandang.

Rumput Segar Berkualiti Tinggi
Rumput hidup subur di tanah ladang New Zealand berpunca daripada kadar hujan yang baik dan cahaya matahari yang banyak. Itulah yang menjadikannya salah satu tempat terbaik di dunia untuk menghasilkan susu lembu yang berkualiti tinggi.



Penghasilan Susu Secara Semulajadi
Lembu tenusu yang diberikan kebebasan makan rumput yang segar dan berkualiti mampu menghasilkan susu secara semulajadi dan lebih bermutu tinggi yang mengandungi lebih  banyak nutrien penting seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin A dan juga vitamin D. 

Pakar Susu Segar
Fernleaf telah menerajui bidang tenusu ini di New Zealand berdekad lamanya dengan memberi lembu makan rumput dan diurus rapi pada setiap langkah penjagaan seperti tuntutan alam semulajadi. Semestinya susu yang berkualiti datang daripada sumber yang dipercayai. Lembu-lembu yang dijaga rapi kesihatannya yang diberikan rumput segar New Zealand sepanjang tahun pastinya menghasilkan susu yang penuh dengan khasiat semula jadi.

Fernleaf amat menitikberatkan kualiti susu yang dihasilkan dengan piawaian yang tinggi dari segi keselamatan makanan dan kualiti untuk 100% kebaikan yang dipercayai, sememangnya menjadikan rasa susu Fernleaf adalah 100% Mmmm. Rasa enak dan sedap hingga ke titisan terakhir.

Susu UHT Fernleaf diperbuat dengan 100% susu lembu dari New Zealand yang mengandungi protein, kalsium, vitamin A dan D dalam setiap pek 200ml dan 1L. Terdapat 3 perisa iaitu Coklat, Penuh Krim dan Rendah Lemak.

Nak buat kek coklat sedap tak? Gunalah susu UHT Fernleaf perisa coklat. Kek lebih gebu, lembab dan lagi sedap dari biasa. Boleh rujuk resepi ni kalau nak cuba. Cuma ganti part susu cair tu je..selamat mencuba😉













Post a Comment

1 Comments