Berbuka puasa di Hype Motorsports Hotel

June 10, 2018 Mohaz Sue 0 Comments


Assalamualaikum..

Dah hujung-hujung puasa ni tentu ramai yang sibuk keluar cari barang dan keperluan raya kan? Samalah kami pun..hihi..ada je benda yang nak dibeli tu..

Bila dah sibuk keluar tu, lambatlah balik rumah. Kalau balik cepat pun, mesti dah penat. Mana nak kemas barang-barang yang dah beli, nak layan kerenah anak lagi, pastu nak masak pulak.. bukan tak boleh..tapi letih jugakan? So, apakata berbuka di luar je? Pilihan terbaik mestilah bufet. Banyak pilihan makanan yang sedap-sedap dengan harga yang berbaloi.

Bufet Ramadan di Hype Motorsports Hotel


Macam semalam, kami berbuka puasa di Hype Motorsports Hotel, Seri Kembangan yang dulunya dikenali sebagai Hotel Nouvelle. Hype Motorsports Hotel telah beroperasi di sini selama lebih kurang setahun lebih dan mendapat sambutan yang menggalakkan dari pengunjung.

Bufet Ramadan sini yang bertemakan Cahaya Ramadan menawarkan harga yang sangat berbaloi-baloi! Macam tak percaya pulak. Tapi itulah hakikatnya. Hanya RM58 untuk dewasa dan RM28 untuk kanak-kanak yang berumur 5 hingga 12 tahun. Pilihan menu pulak, semua yang sedap-sedap dan menarik. 



Nasi Bukhari dan Kambing Panggang merupakan menu istimewa di sini di samping menu yang lain seperti masakan melayu dan masakan barat seperti Mee Rebus, Kway Teow GorengKurma Kambing, Lala Tumis Air, Gulai Cili Api Udang dan Ketam, Ayam Panggang, Patin Tempoyak, Sup Ekor dan Tulang Lembu, Tauhu Sing Kong, Kari Sayur, Bendi Asam Rebus,  pelbagai jenis kerabu, ikan masin, ulam-ulaman, pecal, nasi impit kuah kacang, roti canai kuah dhal, Pasta, Sup Cendawan dengan Roti dan banyak lagi menu lain. Banyak menu sebenarnya. Korang takkan rasa rugi punyalah berbuka di sini.





Aneka jenis buah-buahan dan macam-macam jenis kuih dan pastri turut disediakan. Tak lupa hidangan untuk kanak-kanak, sate buah bersama sirap coklat, jajan, aneka jenis keropok, aiskrim dan juga ABC.






Selepas berbuka, boleh terus solat Maghrib di surau hotel ni. Suraunya pun selesa dan bersih. Jadi jangan lepaskan peluang berbuka di sini ok? Masih sempat lagi ni. Sebaiknya telefon dulu 03-8939555 / 017-3831034 untuk buat tempahan. Manalah tau kan? Hujung-hujung ni biasanya orang memang ramai. Nanti tak cukup tempat pula.





You Might Also Like

0 comments: