Hidangan Nusantara, Thailand dan Timur Tengah di PICC sempena Ramadhan 2018

April 21, 2018 Mohaz Sue 4 Comments


Assalamualaikum..

Preview Ramadhan Buffet yang ketiga Moha nak perkenalkan harini ialah di PICC Putrajaya. Bertemakan "Warna-warni Ramadhan" dengan kemeriahan booth/gerai makanan yang menggamit selera dari Nusantara, Thailand dan Timur Tengah.


Hero bufet dah tentulah kambing goleknya. Memang tak pernah tak laris cik kambing ni kan? Setiap tahun dia ada dan setiap kali tu lah dapat tumpuan utama. Untung cik kambing.. eh, yang datang makanlah lagi untung! Kambing panggang kan sedap! Hihihi..


Sate pun ada juga tahun ni. Nasi Briyani, Nasi Lemak, Daging Kerutub, Gulai Lemak Ikan Masin Talang, Rendang Itik, Ayam Kerutuk, Telor Itik Masak Lemak Belimbing Buluh dan Terung Berlada antara sebahagian hidangan yang ada.  

Baru ambil yang tu sikit ni sikit, dah penuh pinggan..banyak lagi menu yang tak sempat nak rasa

Pencuci mulut tak kurang menariknya. Pelbagai jenis kuih tradisional dan juga moden disediakan. Pau gebu berintikan kacang, daging dan ayam dikukus panas-panas pun ada. Peminat roti, ada juga gerai roti dengan aneka sapuan dan inti untuk anda pilih. 

Bagi penggemar apam balik dan kuih keria gula melaka, ada satu gerai khas disediakan untuk anda. Eh, pulut kuning pun ada tau! 


Pelbagai pilihan air dalam balang, ABC dan cendol disediakan untuk menghilangkan haus sepanjang hari berpuasa. Ais krim pun ada dengan pelbagai jenis topping disediakan khas buat peminat aiskrim terutama kanak-kanak. Buah-buahan pun banyak pilihan tahun ni.


Dalam banyak-banyak menu, benda pertama yang Moha beratur nak ambil dulu menu ni lah!


Ni dia.. Udang Butter! Sedap betul udang ni. Dahlah segar, saiz XL, sedap pulak tu! Moha ni dahlah memang pengemar makanan seafood. Jadi bila nampak udang ni, terjah udang dululah.. hihihi..

Jangan lupa dapatkan 30% diskaun ni ye

Haaa.. bagi yang merancang nak berbuka di luar atau di sekitar Putrajaya tu, bolehlah masukkan dalam list yang PICC ni. InsyaAllah puas hati. Next, Moha akan kongsi bufet ramadhan di tempat lain pulak ok.. stay tune..

You Might Also Like

4 comments:

  1. uii..sdapnya..mak mntua sila banjer i..:)

    ReplyDelete
  2. TERBAEK.. tergolek2 kambing. hehe

    Jemput join segmen ejulz :)
    http://ejulz.blogspot.my/2018/04/segmen-aminkan-doa-sahabat.html

    ReplyDelete
  3. Tengok deco makanan pun dah lapar.

    ReplyDelete
  4. Udang butter tu mengiurkan betul, cantik hiasan buah-buahan tu moha

    ReplyDelete