Gaya rambut baru Amsyar

February 08, 2018 Mohaz Sue 4 Comments


Assalamualaikum...

Semalamkan, Amsyar mengamuk tak tentu pasal. Mama terus dukung dia, pujuk-pujuk bawak dia masuk bilik air. Ajak main air. Simbah sabun kat lantai ajak dia berus lantai. Haha... senyap terus dia. Seronok agaknya nampak banyak buih.

Serabaikan?

Bila tengok rambut dia yang panjang tu, rimasnya.. dah alang-alang badan dia bersabun tu, teruslah siram satu badan dia. Mujur dia relakan je. Pastu capai gunting dengan sikat. Sikat rambut dia lurus-lurus masa basah tu, cekak dengan jari terus gunting. Pendek terus bahagian belakang. Tercengang sekejap dia. Hihihi.. dalam hati risau dia nak gunting tu je. Tak bagi nanti mengamuk lagi. Mujur dia tak nak. Tapi kena buat cepat ni sebelum dia bosan.

"Mama gunting rambut adik eh. Bagi hensem. Adik duduk diam-diam tau"

Terus dia berdiri tegak tak bergerak. Kira senanglah kerja nak menggunting sampai siap. Langsung tak mengelak dia. Alhamdulillah. Siap juga potong rambut dia yang panjang serabai tu!  Agaknya dia sendiri pun dah rimas dengan rambut dia tu. Itulah ajak gunting kat mamak aritu tak nak! Kan tak pasal mama jadi Ane Tukang Gunting Rambut!

Siap gunting rambut, syampu dan mandi, tunjuk imej baru dia kat cermin. Amboi, kemain sengeh! Jenuh jugalah mama puji dia hensem. Banyak kali juga mama dapat kiss. Hihi... suka sangatla tu agaknya. 

Terus hensem😄😄



You Might Also Like

4 comments:

  1. pandainya mama gunting rambut anak.. ensem. kecil2 amsyar dah tau ye,yg dia ensem.. heeee. Kalo ina potong,silap2 jadi rambut tempurung kelapa..

    ReplyDelete
  2. alolo..encemnya my pakwe..muahh skit..:)

    ReplyDelete