Minyak Kelapa Dara Ibu

December 16, 2017 Mohaz Sue 4 Comments

Assalamualaikum...

Tadi dah cerita pasal lupa diri yang dah semakin meningkat usia dan segala kesan yang mula terasa kan.. ni nak cerita apa yang Moha ambil sebagai ikhtiar nak baik.

Cuba Amal Minyak Kelapa Dara Ibu




Memandangkan dah banyak sangat masalah tu, takkan nak biar je kan? Kenalah ikhtiar juga. Jadi kali ni Moha cuba minum Minyak Kelapa Dara Ibu (MKDI) ni pula. Minum? Yelah.. minum. 1 sudu je pun kena minum.



Ala.. dah nama pun minyak kelapa. Rasa kelapa la. Ok je rasa dia. Takdela kuat sangat rasa kelapa tu.  Dah telan tu, sekejap dah hilang rasa tu.


Tapi yang best tu kesan dia. Haa meh nak cerita. Baru semalaman minum minyak ni, esok paginya tu lawas sungguh membuang air besar. Mudah dan paling cepat rasanya. Wah! Makcik suka! Tak perlu nak termenung lama-lama dalam tandas lagi dah. Mesti Amsyar pun suka sebab tak payah nak nangis-nangis jadi jaga depan pintu lagi kan? Hihihi

Itu baru pengalaman pertama. Yang kedua Moha rasa perubahan lepas ambil MKDI ni, kulit terasa makin lembut dan sihat. Sebenarnya kulit Moha agak sensitif juga. Kalau terkena gigitan semut atau nyamuk pun, boleh jadi kudis tau. Pastu kulit agak kering dan kelihatan macam bersisik. (Memang keringlah sebab malas minum air..huhu.. tak pernah cukup minum 8 gelas air sehari! Haish..bila nak ubah ni Moha!)

Tapi sekarang alhamdulillah. Kudis tu pun dah pudar. Tak merah dan gatal macam haritu. Yang bahagian kering bersisik tu pun dah nampak lembab. Sisik pun ghaib. Ceh, ingat "naagin" ke ada sisik bagai? Huhu.. yang pastinya Moha rasa lega masalah ni setel.

Ada satu lagi yang Moha masih tunggu kesan dia. Ada nampak sikit perubahan tapi belum sepenuhnya. Inilah salah satu sebab kenapa Moha pilih MKDI ni. Masalah rambut gugur.

Kulit Kepala Bebas Kelemumur

Rambut gugur ni salah satu puncanya adalah disebabkan kulit kepala yang tak sihat. Banyak kelemumur dan kuping yang menyumbat leliang rambut. Macamana akar rambut nak sihat?

Kulit kepala Moha memang tak begitu memuaskan. Kelemumur sentiasa ada walaupun kerap cuci rambut. Syampu rambut jangan ceritalah. Dah macam-macam jenis dah cuba. Tak berhasil.

Sekarang Moha ikhtiar dengan MKDI ni pulak. Selain minum 1 sudu pagi 1 sudu malam, Moha titikkan juga di kulit kepala dan urut. Lebihan minyak yang melekat di tapak tangan tu Moha lumurkan pulak di kedua-dua belah tangan. Bagusnya, minyak ni cepat meresap dalam kulit tau. Langsung tak rasa tangan berminyak. Terus jadi losyen pulak dah. Jimat! Kelemumur pun dah kurang.

Rambut macamana? Masih lagi gugur. Tapi tak banyak macam dulu dah. Normal kalau rambut gugur sikit-sikit. Sedangkan daun pun boleh gugur, inikan pulak rambut. Rambut pun nak ganti yang baru juga. Ibarat kata "Patah tumbuh hilang berganti" lebih kuranglah... lagipun baru seminggu tau amalkan ni.

Resdung pun boleh ke?

Ok, kawan Moha Si Min dah pun cuba untuk masalah resdung dia. Katanya ada perubahan positif. Alhamdulillah, semoga cepat sembuh Min.


Baby Sweet tu apa?

Itu adalah sampel tester Krim Bayi Ibu. Moha guna ni untuk sapu pada anak-anak bila diorang kena gigit nyamuk, perut tak selesa atau ada rasa lenguh-lenguh. Sedap bau krim ni. Kadang-kadang Moha pakai juga bila terasa sengal di tengkuk. Cepat lega bila sapu ni. Rasa sejuk berangin gitu.



Korang boleh tengok Facebook Minyak Kelapa Dara Ibu atau hubungi nombor ni +601135000002 untuk belian atau sebarang pertanyaan yang berkaitan.

You Might Also Like

4 comments:

  1. Mmg bagus jika diamalkan selalu.

    ReplyDelete
  2. Akak memang pengamal minyak kelapa dara dah hampir 5 tahun, memang bagus khasiatnya!

    ReplyDelete
  3. Minyak kelapa dara memang byk manfaatnya

    ReplyDelete