Bujang Mama dah besar

December 15, 2017 Mohaz Sue 3 Comments

Assalamualaikum...

Semalamkan hari lahir Amsyar yang ke-2 tahun. Besar dah bujang mama. Pagi-pagi dah bawa dia pergi klinik (memang dah set siap-siap temujanji pada tarikh tu. Senang nak ingat). 


Amsyar memang suka sangatlah dapat berjalan. Riuh mulut dalam kereta. Sebutir abuk mama tak faham dia cakap apa. Haha.. abang-abang dia tinggal kat rumah je. Klinik tu dah cukup sesak dengan orang ramai. Tak yah nak tambah lagi dah kot. Duduk rumah lagi syok diorang cakap.

Mujur jugalah tak merajuk sebab tak dapat ikut tu. Hai kalau merajuk, tambah pening kepala mama nak pujuk. 3 orang anak lelaki, semua lain karektor. Si Haziq kalau merajuk, dia tak cakap banyak. Masam je muka. Kalau kita cakap apa-apapun dia buat tak tau je. Cara dia nak lepaskan geram dia tu, dia akan mengemas. Siaplah kau siapa letak barang sepah-sepah. Memang tak jumpa dah lepastu. Lepas tu dia akan reda sendiri. Tapi kalau kita nak pujuk masa tu juga, dia akan cair bila kita cakap lembut-lembut (lembut gigi dari lidah kekdahnya). Tapi kena ingat! Jangan janji apa-apa. Dia punya tuntut, bingit oih telinga!

Si Amar pulak, kalau merajuk, dia punya beleter tu boleh tahanla juga. Tapi senang je nak pujuk dia. Cakap jelah elok-elok lepastu ajak pergi makan. Setel. Nasi putih sama tomyam jangan lupa. Febret dia tu..hihi

Sedar tak sedar dah pertengahan bulan 12. Tak lama lagi dah nak mula sekolah. Apa persiapan pun tak buat lagi. Orang lain dah siap semua dah. Memikirkan hal ni, berpeluh jugalah.. bukan sikit jumlahnya tu.. mana taknya, yang mencari rezeki sorang je. Terpaksalah tunggu dapat gaji dulu.. sabar jelah.. huhu..

You Might Also Like

3 comments:

  1. hepi belated amsyar..moga membesar dengan bijak dan sihat hendaknya..Jadi anak soleh..

    ReplyDelete
  2. Sy bley gne phone jer. Pkai laptop xdpt.

    ReplyDelete
  3. Happy belated amsyar. Semoga membesar jadi anak yang soleh :)

    ReplyDelete