The Mohazs

February 12, 2018 Mohaz Sue 1 Comments


Assalamualaikum..

Kadang-kadang macam terlupa yang diri tu dah nak masuk 38 tahun. Macam baru je lagi habis ambil SPM. Masih muda remaja gitu. Ahaks! Tak agak-agak dia punya perasaan!

Padahal anak dah tiga tu! Hero semuanya. Pergi mana-mana je orang tanya.

"Lelaki ea semua?" Ye lelaki..

"Alhamdulillah.. kaya maknya" Erk..alhamdulillah..

"Takpe nanti dapatkan anak perempuan pulak" Ada jual ke? Uish, macam senang je bunyi tu..Kihkihkih...

Ala.. makcik tak kisah pun nak, anak lelaki ke anak perempuan ke, semua rezeki dari Allah. Dia tau mana yang terbaik.

Moha ni sengal sikit dulu-dulu. Moha ni hajatnya nak pilih gak nama yang terbaik. Siap rujuk buku lagi. Tapi.. haa mengada nak juga ada MOHA kat depan nama anak. Alasan tak boleh blah masa tu sebab nama ayah dah ada kat bin.. nama mak mana? Kahkahkah.. kesengalan apakah ini Moha oiii! 


Bila dah anak sulong ada nama Moha, berlanjutanlah sampai anak ketiga. Jadilah nama diorang : Mohaziq Razlan, Mohathmar Zakwan dan Mohazril Amsyar. Panjangnya nama! Sampai Haziq mintak buatkan cop nama untuk dia. Ngeee.. penat ea tulis nama? Maafkan mama nak.. huhuhu.  Tapi disebabkan nama tulah cikgu dan kawan-kawan mudah nak ingat korang tau.

Walaupun ramai je yang tersasul sebut Mohamad. Mohamad Haziq la, Mohamad Amar Zakwan laa.. ikut sukahatila.. janji kenal dah. Ala.. nama mama pun orang selalu salah sebut. Kadang Mohaliza la. Monaliza la.. susah nau nak nyebut nama kita bebetul tau. Hurm..

You Might Also Like

1 comment: