Advertisement

DIY SARUNG SOFA SIAP AKHIRNYA

Assalamualaikum....

Fuhhh... lega.. akhirnya siap juga sarung sofa Moha ni. Itupun "bercinta" nak menyiapkannya.. terpaksa redho dengan hasil yang kurang memuaskan hati ni. Nak buat macamana... kita bukan bidang jahitan ni.. inikan pulak nak baikpulih sofa sendiri..


Selagi tak siap, selagi tulah hati tak tenteram... semalam juga Moha cuba siapkan. Dah siap terus pasang. Ambil iron dan iron langsir. Ubah susunatur perabot dan gubah bunga sudut. Siap kemas bahagian ruang tamu. Baru ruang tamu, ruang lain..??? Huhuhuhu......


Kuih raya pecita? Banyak sangat kalau nak diceritakan..hahaha... konon-konon nak buat... tapi sampai sekarang tak buat lagi. Yang ada cuma kerepek pisang. Tu pun beli je dari kampung. Mana semangat raya ni?
Entah.....

Amsyar demam pula... semalam berbuka di luar dan membeli-belah baju raya di Jakel Senawang. Meriah betul. Ada speaker yang melelong baju. Baju kurung yang harga asalnya RM209 jadi RM125 sepasang.. jauh tu junam.. tapi Moha tak ambil pun... baju kurta Awal Ashaari pun junam gak dari RM 129 ke RM85.. Baju Melayu sepasang bernilai RM199 junam ke RM150 percuma sampin bernilai RM100 dan set butang baju diamond bernilai RM20. Berbaloi...memang berbaloi. Tapi yang kami beli semalam cuma kurta untuk suami dan anak-anak saja... kaki dah lenguh..

Harini tak taula nak keluar atau tak. Harap-harap demam Amsyar sembuh. Aamiin...

Post a Comment

0 Comments