Bila kadang-kadang lupa diri

December 16, 2017 Mohaz Sue 1 Comments

Bila orang tanya umur sekarang ni berapa? Selalu sangat tersasul sebut 32. Padahal dah 37 ler umur.. hahaha.. Tak agak-agak nak muda ea? Sokmo gitu!

Semua tu tak dirancang ye. Memang spontan keluar angka tu dari mulut ni. Nasib baik juga tersebut 32. Kalau sebut 21? Haaa... dah kenapa? Buang tebiat? Huhuhu..

Tak lama lagi dah nak masuk 4 siri. Pergh..makin tua rupanya. Macam baru semalam je rasanya ambil keputusan SPM. Tak percayakan? Samalah kita..tak percaya juga nih..hahaha.

Sejak dah meningkat dewasa ni, biasalah.. banyak perubahan berlaku pada tubuh badan sendiri. Dari hujung kepala ke hujung kaki. Silap sikit je, mulalah sakit sana sakit sini. Lagi-lagi kalau dah beranak-pinak ni. 

Alahai..  beza sungguh! Dulu masa  remaja, rambut lebat gila. Kalau nak ikat rambut kena guna getah yang besar tu. Yang kecik, kirim salam ea. Tak muat nak ikat semua. Sekarang? Getah rambut yang besar tu boleh buat pameran dah. Simpan jelah buat kenangan. Banyak gila rambut gugur. Nipis dah rambut. Hilang dah zaman kegemilangan masa remaja dulu. Eceh.. kesiankan?

Itu belum cerita part sendi-sendi lagi tu. Kang cerita, lagi sedih.. huhu.. sakit! Jadi lebih baik lupakan dan teruskan kehidupan.. gitu..haha

Rasanya bukan Moha je yang alami benda-benda macamni. Ada juga yang lalui rasa yang sama. Tinggal lagi macamana cara kita nak atasi semua tu. Mana yang perlu rawat, kita rawatlah. Macam Moha, Moha amalkan ambil suplimen jelah. Sekurang-kurangnya boleh topup mana-mana bahagian yang kurang tu. Pasal masalah rambut dan sendi tu, sebenarnya jumpa dah penawar dia. Nanti Moha kongsi.

Apapun, kesihatan kena jaga. Sebab nak jaga 4 orang kesayangan yang ada dalam rumah ni. Kalau sakit nanti, siapa pulak nak jaga diorang?

You Might Also Like

1 comment:

  1. ouch..ina pon ni rambut sejenis macam kak moha..huhuhuhu.. mungkin faktor hormon mempengaruhi sama.

    ReplyDelete