Advertisement

CLAY BODY WASH AZYMA CARE PENGHAPUS BAU BADAN BERKESAN KELUARAN SYARIKAT 100% BUMIPUTERA ISLAM DI MALAYSIA



Assalamualaikum...


Bagi yang ada masalah bau badan, tak lengkap rasanya kalau tak guna deodoran. Yelah, risau nanti orang sekeliling tak selesa pula dengan bau badan kita. Macam tulah yang Moha rasa. Bau badan ni bukan je buat orang lain tak selesa, diri sendiri pun rasa rimas sebenarnya. Rasa rendah diri pun ye juga. Esh, malu lah!!



Pernah dengar pasal mandian dari tanah liat? Pernah tengok pasal orang mandi lumpur, buat pupur muka dengan tanah liat? Mesti pernah kan?

Sebenarnya banyak khasiat tanah liat ni tau. Apa khasiat dia? Apa kena-mengena dengan bau badan? Ok, sini Moha kongsikan infonya.



Tanah liat ni terbukti memiliki 67 mineral penting yang berguna buat tubuh. Antara mineral tersebut ialah kalsium, zat besi, magnesium, mangan, potasium, silica, dan elemen-elemen lainnya.

Tanah liat yang bersifat seperti span digunakan untuk menyerap kuman mahupun kotoran beracun ditubuh kita seperti bakteria, zat logam berbahaya, lebihan minyak di kulit dan lain-lain. Boleh dikatakan ia berfungsi sebagai detox kulit kita.

Tanah liat juga membantu menyeimbangkan suhu pada kulit dan membuka liang roma untuk memudahkan pembersihan pori tersumbat. Dengan cara ini dapat meningkatkan tahap metabolisme sel kulit dan menggalakkan rembesan kelenjar peluh agar ia dapat meningkatkan lagi kandungan oksigen pada kulit sekaligus menghilangkan bau peluh.

Tau tak ada ramai orang suka guna pupur muka dari tanah liat? Kenapa? Sudah tentulah sebab hasil penggunaannya yang bermanfaat untuk menyegarkan, menegangkan dan memuluskan kulit muka, menghilangkan garis penuaan di wajah, juga memudarkan kesan parut jerawat dan jeragat. 

Pupur tanah liat juga menjadi pelembap wajah semula jadi yang membuat kulit terasa lebih anjal dan sihat. Tanah liat di dalam pupur tersebut menyerap hingga ke pori-pori kulit dan membuat wajah tidak berminyak sekaligus mengelupas sel kulit mati sehingga kulit menjadi lebih cerah selepas dicuci.


Azymacare Body Wash ini merupakan produk mandian tanah liat premium yang halus dan berkualiti tinggi serta memberi kesan yang pantas berdasarkan feedback dari ramai pengguna sebelum ini, hasil keluaran syarikat 100% bumiputra Islam di Malaysia dan mempunyai Ahli Penasihat Syariah yang nemantau perjalanan dan produk syarikat bagi memenuhi piawaian halal dan berlandaskan syarak.

Mandian Tanah Liat ini sudah pun mendapat pengiktirafan dari pakar kulit dan mendapat "Dermatologist Tested", "Mild and Gentle" dan "Suitable For Sensitive Skin".




Gel mandian ini berasaskan tanah liat kaolin yang lembut dan halus dengan haruman extrak botani yang mengandungi 5 bahan utama iaitu :-
1) Tanah Liat Kaolin
Kandungan mineral, kalsium, oksigen dan zinc oxide yang tinggi dalam tanah liat ini sangat sesuai untuk semua jenis kulit malah sering digunakan bagi merawat masalah kesihatan seperti cirit – birit. Selain itu, tanah liat kaolin juga mampu menyerap lebihan minyak di kulit muka dan badan menjadikan kulit lebih halus dan lembut.

Kandungan zink dan zat besi dalam tanah liat dapat membantu mengurangkan rasa sakit dan menyembuhkan luka dengan cepat. Tanah liat yang digunakan dalam Azyma Care ini adalah dari dasar dalam tanah yg di lombong di Tapah, Negeri Perak.
2) Pati Bunga Kamomil 
Bunga yang memiliki nama saintifik Athemis Nobilis atau Chamaemelum Nobile ini sudah dikenal sejak ribuan tahun lalu sebagai ubat mujarab untuk mengatasi pelbagai masalah kesihatan. Aromanya yang seakan buah apel ini, mengandungi khasiat yang mengejutkan. Mengandungi serotonin dan dopamine yang efektif dalam memberikan rasa tenang dan menangani masalah insomnia.

Bunga ini sering dijadikan bahan dalam produk kosmetik khusus untuk masalah kulit seperti jerawat, psoriasis, sunburns, ruam, dan kegatalan kulit. Khasiat bunga ini juga dikatakan mampu mempercepatkan proses penyembuhan luka terbuka secara efektif, menghilangkan rasa gatal, memperbaiki tesktur kulit, mencerahkan kulit dan menjaganya tetap anjal.
3) Pati Lavender
Sama seperti bunga Kamomil, Lavender juga mengeluarkan aroma tersendiri yang sering digunakan sebagai aroma terapi bagi memberikan rasa tenang, mengubati insomnia dan menghilangkan rasa sakit kepala. Berfungsi sebagai pelembab dan merawat kulit kering dan gatal.

Kaya dengan anti oksidan yang membantu mencerahkan dan melembabkan kulit, meremajakan kulit, juga memudarkan parut jerawat dan luka kerana mempunyai kandungan 'cicatrisant' dan 'cytophylatic'. 
4) Timun
Selain dibuat ulam, timun juga mengandungi air, Vitamin C, Vitamin B1, Vitamin A, biotin dan potasium untuk mengatasi masalah kulit seperti kulit wajah berminyak, kering, dan sensitif. Terutama bagi mengecilkan pori-pori kulit agar tidak berjerawat. Rasa sejuk dari timun mampu merawat dan mengembalikan warna kulit akibat terbakar yang berpunca dari selaran cahaya matahari, menghilangkan kesan lebam di lingkaran mata, jeragat dan bahkan mencegah penuaan kulit.
5) Aloe Vera 
Aloe Vera atau Lidah Buaya memang banyak digunakan dalam pelbagai produk terutama kosmetik. Ekstrak lidah buaya dilaporkan mampu memberikan bantuan cepat untuk mengatasi rasa gatal, merawat masalah dermatitis, mucositis oral, luka bedah, dan sebagai ubat merawat kesan melecur.



Kesemua bahan yang istimewa ini diadun dalam satu produk mandian khas bagi mereka yang aktif dan lasak tetapi ingin kekal segar tanpa bau badan yang kurang enak dan sentiasa kelihatan cantik dengan kulit yang bersih, lembut dan halus.


Dirumus dengan formula khas dan BEBAS dari bahan BAHAYA seperti Diethanolamin, Paraben, Pewarna Sintetik, Silikon, Lyral dan Sumber Haiwan bagi menjamin kesihatan pengguna.

Ramai pengguna yang masih keliru dengan penggunaan bahan SLES/ SLS yang terdapat dalam semua produk penjagaan diri seperti gel mandian, syampu, pencuci muka dan sebagainya.

APA ITU SLES/ SLS?

SLES = Sodium laureth sulfate
SLS = Sodium lauryl sulfate

SLS dan SLES adalah berbeza walaupun kedua-duanya berfungsi sebagai ejen pemekat, penstabil dan bahan awet untuk ketahanan sesuatu produk tersebut. Semua produk ini akan ada SLES atau SLS ini untuk tujuan yg disebutkan tadi.

SLES lebih lembut, tidak pedihkan mata, less impact pada kulit dan tidak disenaraikan sebagai bahan larangan. Harganya lebih mahal dari SLS. Kesemua produk termasuk produk bayi ada campuran SLES ini. Termasuklah produk Azyma Care Clay Body Wash.

SLS pula biasanya akan dimasukkan dalam kebanyakan produk skincare tadi. Ianya lebih kuat berkesan, lebih banyak buih dan harganya lebih murah. Boleh juga digunakan, tetapi dalam kuantiti yang betul. Harganya lebih murah. Produk Azyma Care tiada bahan ini.

Produk Azyma Care Clay Body Wash berdaftar dengan NPRA, badan kawal selia kosmetik di bawah Kementerian Kesihatan dan di kilangkan oleh pengilang yang mempunyai taraf GMP dan ISO 9001 dan U.S Food And Drug Administration yang ketat. Pengilang ini juga mengeluarkan produk-produk terkenal lain seperti Pureen dan Carrie serta produk-produk untuk dieksport ke luar negara.

Produk ini juga turut mendapat pengiktirafan daripada HALAL dan KKM. Sudah pasti ianya dijamin HALAL, BERSIH, SUCI dan SELAMAT digunakan oleh semua peringkat umur bermula dari usia 2 tahun ke atas, lelaki dan wanita, yang aktif bersukan dan juga warga emas.

5 KELEBIHAN AZYMA CARE CLAY BODY WASH

Secara ringkasnya, Azyma Care Clay Body Wash ni,

-Mencerahkan kulit 
-Melembabkan kulit 
-Menghilangkan parut kudis dan luka
-Menyembuhkan luka, menghilangkan rasa gatal dan melegakan rasa gatal/sakit akibat gigitan serangga
-Menghilangkan masalah bau badan secara efektif

HARGA AZYMA CARE CLAY BODY WASH

Harga bagi sebotol hanya RM68/pax (300ml)
Harga Promosi RM100/ 2 pax.

Mahal? Moha rasa harga ini sangat berpatutan dengan kuantiti dan kualiti produk jika kita lihat semula bahan-bahan yang digunakan di dalamnya. Berbanding produk jenama lain yang belum tentu sumbernya dari mana begitu juga dengan status halalnya. Lebih-lebih lagi apabila ianya menjimatkan. Dengan hanya satu pam sabun sahaja sudah menghasilkan buih yang banyak dan mencukupi untuk setiap kali penggunaan. 

Yang pasti, Moha sangat berpuas hati dengan hasil selepas menggunakan gel mandian tanah liat Azyma Care ni. Kulit rasa lebih licin, lembut dan lebih anjal. Bau badan juga wangi dan segar walaupun ketika Moha berpeluh.

CARA PENGGUNAAN

Pamkan sikit je di atas tapak tangan atau span mandi yang basah kemudian gosok di permukaan kulit. Untuk bahagian kulit yang ada masalah gatal-gatal terutama tapak tangan (alergi), Moha biarkan sekejap buih sabun di kawasan kulit tersebut buat seketika. Alhamdulillah, rasa gatal berkurangan. Moha amalkan selalu buat macamtu dan hasilnya, gatal-gatal tu hilang!!!!

Moha memang puas hatilah lepas guna sabun ni. Selain baunya yang menyegarkan, kesan parut melecur terkena minyak panas masa goreng keropok lekor tempohari di bahagian leher dan lengan Moha juga semakin pudar dan tak gatal lagi.

Moha gunakan juga gel mandian ni pada Amsyar. Walaupun Amsyar sentiasa aktif dan berpeluh, bau citrus dari gel mandian Azyma Care ni kekal wangi di badannya. Masalah gatal-gatal kesan gigitan nyamuk pun hilang serta-merta. Aroma yang terbit dari gel mandian ni buat dia rasa tenang dan mudah nak tidur pada waktu malam.

Untuk sebarang pertanyaan dan respon yang pantas, boleh terus klik link whatsapp ni ye.


Pam sikit je kat tapak tangan. Tengok buihnya banyak kan.. jimat!

Layari www.azymacare.com untuk  maklumat lanjut berkaitan Azyma Care ni atau jika ingin mendapatkan terus sabun ni, korang boleh hubungi  +6019 776 0647/ +603 6732 0647 atau associate Azyma Care seperti yang Moha senaraikan di bawah ni.

SENARAI ASSOCIATE AZYMA

Azyma Lembah Kelang/ Wilayah Persekutuan
1. Associate Azyma (AA - Putrajaya) Norshidawati


2. EA Putrajaya Syikin


2. Associate Azyma (AA - Setapak KL) Salasiyah Hassim. 


3. Associate Azyma (AA - Kuala Lumpur) Fitrah Al Hajj. 


4. Associate Azyma (AA - Ampang) Khairi


*Azyma Associates Lembah Kelang (Selangor)*

5. Associate Azyma (AA - Subang, Selangor) Ariffin Hijjaz. 


6. Associate Azyma (AA Rawang, Selangor) - Faris


7. EA Semenyih Ishak


8. Associate Azyma (AA Shah Alam, Selangor) - Sasana Gateaway


Azyma Negeri Perlis, Kedah & Pulau Pinang)

9. Stokis Azyma (SA - Negeri Pulau Pinang, Kedah dan Perlis) Rauhaz Global. 


Azyma Negeri Perak.
10.Stokis Azyma (SA - Negeri Perak) Feiza. 


10. EA Kamunting Azah



Azyma Negeri Kelantan
11. Associate Azyma (AA - Kota Bharu Kelantan) NoorulAklima. 


12. Associate Azyma (AA Pengkalan Chepa, Kelantan) - Haminah


Azyma Negeri Terengganu
13. Associate Azyma (AA Besut, Terengganu) - Mohd Noor Muda


Azyma Negeri Johor
14. Associate Azyma (AA Johor Bahru) Syamsul


Azyma Negeri Sabah
15. Associate Azyma (AA Kota Kinabalu) Muhashibi


Special Certificate:
1. National Pharmaceutical (NPRA) NOT 181101141K
2. JAKIM MS2200(Part1): 2008 1225-01/2019







Post a Comment

0 Comments