Posts

Showing posts from September, 2017

Tambah Susu Badan dengan Shatavari Himalaya (Asparagus Racemosus)

Image
Gambar dari google 
Shatavari adalah tumbuhan herba dengan duri lurus dan mencapai ketinggian hingga  1-2 meter. Ini adalah ramuan herba yang manis dan pahit. 

Mengeluarkan bunga yang beraroma dan berwarna putih. 

Akarnya berbentuk seperti lobak dan berkelompok seperti ubi. 

Daunnya seperti jarum dan berbuah dalam bentuk beri kecil yang bijinya berwarna ungu kehitaman.

Shatavari atau nama saintifiknya Shathavery (Asparagus Racemosus) dari keluarga Liliaceae, juga dikenal sebagai Asparagus Liar, telah digunakan dalam perubatan Ayurveda sebagai rawatan yang khusus untuk masalah kesihatan dalaman wanita.  Shatavari dianggap herba yang paling bermanfaat bagi wanita kerana ia membantu dalam menyeimbangkan sistem produktif hormon wanita.

Produk Shatavari dari Himalaya adalah produk ekstrak ramuan herba tulen yang HALAL dan memberikan tumpuan terhadap kesuburan wanita tanpa kesan sampingan. Ia juga menjadikan sistem imun wanita menjadi kuat dan juga memberikan kesan penyejukan.


Setiap kapsu…

Haziq Gemuruh Ke?

Kesian Haziq. Harini sepatutnya dia tenang jawab periksa matematik. Tapi disebabkan dia terlalu gemuruh, rupa-rupanya beri kesan pada diri dia. 
Semalam balik sekolah, dia terus ulangkaji Matematik. Makan tengahari agak lewat dalam pukul 3 lebih. Itupun makan sebab kena suruh. Katanya kenyang lagi sebab dah makan nasi lemak di sekolah. 
Bila tiba waktu makan malam, dia tak nak makan. Puas disuruh tapi dia tetap tak nak. Ingatkan dia masih kenyang. Jadi biar jelah. Pukul 9 malam dia tidur. Penat sangat ke? Hmm.. biar lah..
Masa dia tidur tulah papa mama dia menelek buku latihan matematik yang dia buat tu. Terkedu jugalah tengok soalan-soalan dalam tu. Boleh tahan jugalah susah dia tu. Aduhai.. kecut perut terus! Susah nak lena mengenangkan susahnya soalan tu. Entah apa-apa je kan? Hahaha..betul kata orang..anak yang nak periksa, mak yang neves.. tak sangka pulak termasuk dalam kategori ni. Huhuhu..
Pukul 4 pagi, masa ni baru nak terlayang. Belum sempat nak mimpi tiba-tiba suami kejut …

UPSR 2017 - Soalan Mencabar Minda

Tinggal 2 paper je lagi. Siang tadi dah ulangkaji matematik. Allah... seriau tengok soalan ramalan UPSR sekarang ni. Susahnya!! Kena baca soalan dan fahamkan betul-betul baru boleh jawab. Kalau mama pun blur, Haziq macamana? 
Tadi terjumpa satu soalan. Eh.. format macam soalan PMR je ni? Ni ke level UPSR sekarang? Wow!! Nanti giliran Amar dan Amsyar lagi hebat  rasanya. 
Haritu pernah tengok cerita hindi lakonan Amitabh Bachan yg dia jadi cikgu tu. Budak-budak baya Haziq ni dah belajar matematik yang lagi susah dari ni. Tengok formula yang dia ajar tu pun rasa tak boleh nak hadam. Pergh... tak faham langsung. Hebatlah orang yang terer math ni. Kagum..
Sekarang dah pukul 3 pagi. Masih tak dapat tidur. Seriaunya rasa mengenangkan esok. Parah ek? Anak yang nak periksa, mak yang nebes. Huhuhu. 
Bukan apa. Tak nak nanti Haziq frust bila dia tak dapat jawab soalan atau bila keputusan dah keluar. Tak kisah pun dia dapat apa. UPSR je pun. Tapi peringkat inilah yang nak menentukan di mana dia…

Complete Travel Guide in Singapore

Image
Singapore is a great city that is full of life. If you are planning to visit it, be sure that you will get more than what you had bargained for. There is a wide variety of wonderful places and things to do while you are visiting here. Whether you are a business traveller or a tourist, you will find something that fascinates you. Currently, Singapore is one of the vibrant economic powerhouses in the world and is also the most expensive city in Southeast Asia. Travelling to such a place calls for proper planning otherwise, you may end up missing on out on the best things that the city offers.
Before you set off on your journey, here is a complete guide that will give you a deep insight of what to expect in Singapore.
Accommodation
As stated earlier, Singapore can be expensive to stay in. Getting a quality accommodation comes at a cost. Averagely, you can get a decent hostel at a price of less than 100 SGD per night and it still comes with free WiFI and sometimes even breakfast. A typical 3…