Pesanan Penaja di Hari Raya

Baca mesej-mesej di whatsapp, ada banyak juga info menarik dan tak kurang yang lucu tapi punya maksud yang dalam. Moha rasa nak kongsi kat sini pulak la.. sebenarnya tiap-tiap tahun dapat mesej ni. Ada kebenarannya juga.. mana yang baik kita jadikan teladan ye.. pandai-pandailah uruskan diri dan keluarga sendiri..

*********

POSAN DARI  OMAK @ MAK MENTUO KEK ANAK2, MENANTU2 DAN CUCU2 KOK BALIK BEGHAYO:-

1).   Omak bukan eh orang gaji yang kono siap an juadah untuk ekau anak beranak...

2).  Omak bukan eh orang gaji yang nak kono komeh an tompek tido ekau anak beranak...Pandai tido, pandaila komeh

3).  Ghumah omak bukan eh 'TAMAN PERMAINAN', jadi jago anak semasing ...jangan boghi belaghi belolah, toghojon tambam dalam ghumah nayo

4) Omak bukan bini Pordana Montori yang ado simpanan berjuta untuk sponsor makanan Ghayo kek ekau anak beranak..

5).   Omak bukan ado kodai dobi layan diri nak basuh segalo sarong bantal & cadar yang ekau tinggal an lopeh ghayo nanti. Pandai2 lah cuci & lipek dulu sebelum balik ghumah semasing...

6) Lagi, omak bukan tukang borsih pampers anak2 ekau yg di buang dalam tong sampah/ bilik air tu..cleorkan atau buang kek luar ghumah.Jangan sampai berbau satu ghumah harum semacam yo

7) Ghumah omak bukan eh Dewan Parlimen, jangan ado ipar duai, biras miras nak kocik2 hati sesamo sendighi...kalau nak borkelahi, tunggu lopeh balik dr ghumah omak

8) Ghumah omak bukan eh 'HOTEL'.... Bak den ulang laei ah,  HOOTELLL... Omak taulah kau orang dah bagi duit Ghayo... Jadi SURUH bini semasing ringan²kan diri untuk tolong kojo dapur. Jangan nak duduk melompap, menebeng yo nengok TV, Facebook, Instagram & WhatsApp...

9)  Jagolah aurat di ghumah Omak. Masa ni ipar duai biras miras yang bukan mahram pun ado...

10) Jago pergaulan anak semasing dgn sepupu2 eh....Tolong ingat sepupu lelaki dan perempuan bukan Mahram...

Last sekali... Yang ke...
11) Ghumah omak ni bukan Studio Gambar yo... Jadi janganlah sibuk nak ber selfie2 bagai atau rakam gambar famili pagi2 Ghayo sampai terlupo nak ziarah rumah jiran2...

Yang Ikhlas :-

OMAK & MAK MENTUO
Kau Orang!!!
😄😄😄

Comments

Popular posts from this blog

SABUN ORGANIK ZING+ DETERGENT FILM

KELAS eUsahawan 2017 secara PERCUMA !

Resepi Ikan Bakar Paling Senang