Salah Bantal

Assalamualaikum...

Pernah dengar pasal "salah bantal"? Kesian bantal pulak disalahkan ye...padahal posture badan masa tidur tu yang tak betul menyebabkan otot di sekitar kawasan tengkuk tegang buat tempoh yang agak lama. Tu jadi lenguh tu. Sudahnya nak menoleh kiri ke kanan pun sakitnya....Tuhan jelah tau camne sakitnya. Kalau dibiarkan lama2, makin merebak kawasan lain pulak.


Masa pantangkan Amsyar 2 minggu, jenuhla menahan sakit. Dek tak tahan sangat, terpaksalah telan paracetamol 2 biji. Barulah hilang rasa sakit. Tapi sekejap je...hilang kesan ubat, datanglah balik rasa sakit tu...peghh...sakit oooo..

Kenapa tiba2 flashback ni? Sebab harini terasa sakit tu balik...aduhaiiiiiii....

Dah macam robot ni...kejung..huhuhu

Mujur baru-baru ni dapat PBGS percuma dari 4life. Alhamdulillah.. telan 2 biji... tau-tau tak rasa dah sakit tengkuk. Tak perasan bila masa hilangnya. Fuhhh..lega. Tak perlu nak bergantung pada paracetamol lagi. Syukur sangat. Bukan apa..bila banyak sangat makan ubat ni badan akan jadi lebih berasid dan menjadi punca terhasilnya toxic dalam badan.  Makin mudahlsh nak dapat penyakit lepas tu.

Apa PBGS ni?


Kebaikan yang terdapat dalam PBGS

*Akar Kunyit*
-Mengandungi curcumin sebagai agen anti-keradangan yang kuat
- Dalam banyak kajian, kesan anti-keradangan curcumin terbukti setanding  dengan ubat kuat seperti hydrocortisone dan phenylbutazone, dan juga agen anti-keradangan di farmasi.

*Biji Anggur*
-Sumber yang kaya dengan proanthocyanidins (OPCs)
-Ekstrak mengandungi 92-95% OPCs
-menggalakkan penyembuhan luka
-Mengelakkan kolesterol tinggi, aterosklerosis, degenerasi makula (mata) dan aliran yang peredaran kurang baik

*Kulit Pokok Pine*
-mengandungi tahap proanthocyanidins (OPCs) yang tinggi, agen antioksida yang kuat
-Menyokong pengurusan keradangan yang sihat
-Menyokong tisu penghubung dan kapilari

*Acerola*
-Kaya dengan sumber vitamin C, bioflavonoid, karotenoid,vitamin lain, mineral dan fitonutrien membekalkan gabungan antioksida ideal untuk fungsi imun

*Kulit oren*
-Mengandungi antioksida bioflavanoid sebagai agen pemusnah radikal bebas, anti-keradangan dan modulator sistem imun

*Daun Teh Hijau*
-Mengandungi epigallocatechin-3-gallate( EGCG), sejenis polifenol catechin yang dikenali sebagai antioksida kuat masa kini
-Meningkatkan prestasi senaman anda
-Meningkatkan pengoksidaan lemak dan boleh bantu mencegah obesiti melalui kawalan metabolisme lemak

PBGS Mengandungi Oligomeric Proanthocynidins (OPCs)

*Apa itu OPCs ?*
- Antipksidan yang kuat
- Ditemui hampir 50 tahun lalu
- Banyak terdapat dalam biji anggur dan kulit kayu pain
- 50 kali lebih kuat daripada vitamin E
- 20 kali lebih kuat daripada vitamin C
- Biasa diserap lebih cepat ke dalam aliran darah dalam 15 hingga 30 minit dari pemakanan


*4 kelebihan OPCs*
1. Sokongan Antioksida
- OPCs adalah antioksidan yang kuat “ pemusnah radikal bebas” dan berfungsi sebagai pembantu mempengaruhi tindakbalas imun badan terhadap keradangan, alahan dan jangkitan
- Kelebihan utama molekul-molekul ini ialah ianya dibawa ke dalam sel membran dan memberi perlindungan terhadap kedua-dua radikal bebas larut air dan lemak
2. Sokongan Kardiovaskular
- OPCs bantu mengekalkan kesihatan kardiovaskular dengan
meningkatkan kekuatan dan keanjalan kapilari
- OPCs bantu menggalakkan pengembangan saluran darah, dan menyokong aktiviti sihat platelet
3. Sokongan Tisu Penghubung (Joint)
- OPCs boleh menyokong protein yang meliputi tulang rawan dan tendon. Tindakan ini membolehkan tisu-tisu mengekalkan keanjalan asalnya.


Popular Posts