Banner

Friday, 12 May 2017

Amsyar pun bagi hadiah juga?

Assalamualaikum...


Ramai dah ucap selamat hari ibu..
Ada yang dah dapat pun hadiah hari ibu...
Siapa tak suka hadiah kan? Lagi seronok kalau dapat hadiah kejutan...waaaaaa....

Harini Moha dapat gak kejutan hadiah dari Amsyar.....istimewa sangat hadiahnya...tak sangka Amsyar sekreatif ni...

Tengah Moha memasak kat dapur nun...dengar Si Memey mengiau-ngiau tak berhenti. Rasa pelik pulak. Dah kenapa Si Memey ni? Pi lah jengah...elok je Si Memey dengan anak dia yang sekor tu duduk mengadap peti ais...tak berganjak sambil mengiau...nak apa? Moha pun buka lah peti ais tu...bagi Si Memey ni puas hati...

Tau tak apa Moha nampak dalam peti ais tu? ANAK MEMEY LAGI SEKOR!!!!!


Ya Allah....sape punya kerja ni ha??? Cepat2 keluarkan anak kucing tu bagi pada Memey... sepantas kilat Memey jilat anak dia.....adoiiii....siasat punya siasat, rupa2nya kerja dak Amsyar... kata abang-abangnyalah... huhuhu... bestnya hadiah tu dikkk... mujur tak mati anak kucing tu dalam tu...

Amsyar memang aktif sangat sekarang ni. Badan pun makin susut. Ada je kerja dia nak buat kalau tak tidur. Memang tak boleh leka dah sekarang ni. Bahaya biarkan dia sorang-sorang. Tak menyelongkar, memanjat.. aduhai.... tak habis kerja mama jawabnya.. lepas satu, satu dia usik...

Kadang-kadang bila dah penat, dan nak siapkan kerja on time, mama jadi hulk jugakla. Ijo...huhuhu... (setan memang mudah masuk badan kalau tak kawal emosi). Tapi nak marah dak coet cam Amsyar ni memnag tak berbaloi pun. Bukan dia faham. Memang masa ni untuk dia explore segala-galanya. Peduli apa dia sepah tak sepah... kan??

Redho jelah mama mengemas balik. Tu yang kadang henpon jatuh melepek kat muka tu. Padanlah muka..sape soh tengok henpon masa baring? Hahaha....oiiii sakit tuuu...huhuhu... penat beb..penat...lupa trus pesan arwah kak long... jangan sebut penat walaupun penat tahap gaban. Ntah apa kena-mengena gaban dalam kes tu pun tak taulah...hahaha..kesian gaban. Tak pasal-pasal nama naik. Sape soh glamer? Kan....lagi sekali gaban kena.

Eh..lupa nak cerita. Amsyar makin garang tau sekarang. Pandai dah melawan abang dia. Nak-nak si Amar tu. Kemain lagi suara dia menjerit. Kuat nyaring suara dia menjerit kat Amar. Marah betul dia kalau Amar mengusik. Siap di tolak-tolaknya badan Amar tu. Oooo tak boleh biarkan ni. Bahaya. Kadang-kadang memang silap dia tapi Amar cuba larang dia buat salah pun, dia marah gak. Amboiiiiii...kemain dak kecik sorang ni. Tak padan dengan saiz. Hahaha... selalu sangat lupa nak rakam. Kelakar pun ada tengok gelagat dia marahkan Amar tu. Amsyar...amsyar...









No comments:

Post a Comment

KUE TIAW SEMPOI VS SUPLIMEN

Assalamualaikum.... selamat pagi.. Pagi ni buat kue tiaw goreng sempoi jelah... betul-betul punya sempoi langsung tak letak apa-apa ren...