Posts

Showing posts from April, 2014

Nasi Minyak Sempoi

Image
Assalamualaikum...

Lamanya tak update blog..tak bersemangat sebab line yg semput...kite guna line digi je wak...yang bayor RM30 sbulan tu...jadila dari takde..huhu...

Kelmarin masak nasi minyak...taktaula kenapa lately tekak ni teringin sangat2 nak makan nasi minyak..lauk tu tak kisah pon lauk apa..yang penting, nasi minyak...kemaruk punya pasal, pergilah ke tesco beli barang2..dgn semangat waja tak tunggu dah...ketung-ketangla kat dapo tu...
Resepinya ni hantam kromo je...tu pasal nama pon Nasi Minyak Sempoi...he3...tp rasa dia, alhamdulillah...sedappp...bukan nak puji diri sendiri...tp bila tgk anak2 makan dgn berselera, siap tambah 3-4 kali...maknanya mmg sedap la tu...sebab ank2  xbrpa suka makan nasi.
Okla tak nak buang masa beleter panjang2...ni ada resepinya...tapi cara Moha la ye.. cara korang mesti lagi sedap...kalau ikut resepi ni, senang sangat nak buat...

Nasi Minyak Sempoi

Bhn2
4 cwn beras (guna beras taj mahal faeza)
6 cwn air
2 sb minyak sapi
1 bj bawang besar*#
2 ulas …